henrymarleenbeek.reismee.nl

Ko Tao

Vandaag vertrokken van Koh Samui, afscheid genomen van Goerdie en Big en de rest van de staff van Moonhut Bungalows. Het was daar echt super en het eten was geweldig! Echt een aanrader om heen te gaan. Vanaf Koh Samui met de ferry naar Koh Tao gegaan. Het blijft geweldig Thailand, want Koh Tao is ook weer een paradijs. Het was een best stuk varen, maar Koh Tao maakt alles goed. We hadden onze kamer via booking geboekt met een super smartdeal. Maar pfff, moet eerlijk zeggen het is wel een beetje decadent, maar echt super fantastisch. Zal straks een filmpje op facebook plaatsen van de kamer. Vanavond ff naar het dichtbij zijnde dorpje geweest. Echt onwijs gezellig! Het blijft mij verbazen hoe mooi Thailand is en vooral hoe vriendelijk alle mensen zijn.

Helaas

Helaas lukt het niet om foto's op de site te zetten, dus dan maar via Facebook

Hopen dat de site het weer doet!

Maandag zijn we met de scooter Koh Samui wezen verkennen. Eerst maar een beetje rondgereden en wat strandjes bezocht, daarna naar Hin Lad waterval geweest. Waar we natuurlijk weer de verkeerde weg namen met het gevolg dat wij langs een tempel en daarna door de jungle naar boven moesten klimmen. In een stuk van de waterval zaten heel veel catfishs, echt ongelofelijk. Daarna 's avonds gezellig met de eigenaar van Moonhuts wat gedronken en heel apart mijn nichtjes zitten hier ook en die heb ik al heel veel jaren niet meer gezien. Dinsdag hebben we vrij weinig gedaan omdat het de nacht ervoor een beetje laat was geworden de maar lekker op het strand gelegen en een massage genomen. Vandaag zijn we al vroeg met de Ferry naar het vaste land gegaan naar Don Sak en doorgereden naar Khamon. Moet zeggen dat het daar super was. Yeahhh! Nog helemaal geen toeristen en hele verlaten stranden, maar wel zo mooi. Vanavond is het laatste avondje op Koh Samui, morgen gaan we met de Ferry naar Koh Tao.

Zo weer een dag niks gedaan

Weer een dagje lekker op het strand gelegen. Denk dat we nu wel lekker zijn uitgerust. Morgen maar eens actie ondernemen op de scooter, lekker koh Samui ontdekken.

Koh Samui

Vandaag vanuit Phuket naar Koh Samui gevlogen. Het blijft lachen die binnenlandse vluchten. Vliegtuig overboekt, maar gelukkig gingen wij wel mee. Dan zit je in het vliegtuig, na het opstijgen, krijg je meteen een maaltijd, die je razendsnel op moet eten, want dan zetten ze de landing al weer in! Maar we zijn weer op een mooi stukje paradijs. Vandaag lekker niks, lekker liggen op het strand, genieten van de zon en lekker eten. Wat is het leven toch mooi. We hebben een super leuk huisje op het strand, beter kan niet.

Aangekomen in Thailand

Gisteren van Dusseldorf naar Dubai gevlogen. Op Dubia een tussenstop van 4 uurtjes gehad en daarna door naar Phuket. We hebben goede vluchten gehad. Net heerlijk gegeten on het hotel, was leuk om het personeel weer te zien. Warm welkom. Nu nog even lekker biertje drinken en dan een beetje bij slapen, zodat we morgen hier weer in het ritme mee kunnen.

Rare dag

Rare dag Vandaag vertrekken we, maar met een dubbel gevoel. Echt waar ik heb onwijs veel zin in de vakantie, maar om op de dag te vertrekken van Nationale Rouw is toch wel een heel raar gevoel. En daar sta ik toch wel bij stil. Hoe vreed is het om zomaar als onschuldig mens zo van je leven beroofd te worden, omdat er weer eens oorlog gevoerd wordt. Zat er van de week eens over na te denken, het is toch te gek voor woorden. Er is altijd, zo ver we weten al oorlog op deze wereld. En dat om een geloof of politiek, maar waar gaat dit allemaal heen. Waarom is er toch zoveel haat en jaloezie? Mijn gedachten gaan uit naar alle mensen die zijn omgekomen bij deze verschikkelijke ramp en na alle nabestanden. Maar ook naar de bewoners van het rampgebied in de Oekraine. Na het zien van de verschikkelijke beelden, dacht ik, die mensen zijn ook voor hun leven getekend. Hoe moet het voor die onschuldige mensen zijn om je tuintje aan te treffen met lijken en ledematen. Echt ongelovelijk allemaal, maar wat wordt er voor die mensen gedaan? R.I.P. voor alle mensen van deze ramp. Maar nog iets wat even belangrijk is L.I.P. living in peace is a way of life in which we respect and love each other in spite of our cultural, religious, and political differences.